lördag 4 december 2010

Nubar Vino

Nubar Vino var det lack ur Venetian Glass-kollektionen som jag var mest sugen på. Jag såg Sminkans swatches av det i september och föll som en fura.

Nu har jag testat det och jag är förtjust!

Det är vackert vinrött med skimmer i en ljusare nyans som ger lacket djup.

Formulan var helt okej, men inte riktigt lika bra som jag är van vid. Det första lagret blev ojämnt och flammigt. Det andra lagret jämnade ut det och byggde bra täckning, men jag hade nog behövt ett tredje lager, man ser att det är lite ojämnt på tredje bilden.

Det här är definitivt en av mina vinröda favoriter.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Det ser klassiskt ut, men modernt."

English: Nubar Vino is a deep, rich wine red shimmer. This is this the one I looked forward to the most after seeing swatches of the Venetian Glass collection and I'm not disappointed. The formula was okey, but not quite as good as I've to expect from Nubar. The first coat applied a little patchy. I'm wearing two coats in the pictures, but I think it would probably have benefited from a third coat.

11 kommentarer:

  1. Snyggt! Åh, jag är så svag för vinrött!

    SvaraRadera
  2. Nailsbynoir: Ja, jag tycker det är en underskattad färg!

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Jag har den men inte provat den ännu, men nu blev jag lite sugen på det :D

    SvaraRadera
  4. Vackert! nu blir jag också sugen på vinrött =)

    SvaraRadera
  5. Mycket vackert! :D

    SvaraRadera
  6. Det är så otroligt vackert! Nästan så jag vill yta till det bums men det går inte för jag har klistrat massor av snöflingor på mina naglar så det ska sitta kvar minst till och med måndag. Om jag står ut så länge. :D

    SvaraRadera
  7. Fabulous! I didn't think it was that beautiful!

    SvaraRadera
  8. Lacket klär dig verkligen! Vackert - är ordet!

    SV: Jag ser så fram emot att se din tolkning av utmaningen!

    SvaraRadera
  9. Annie: Ja, det är så vackert!

    Kerstin: Vinrött är verkligen klassiskt, vampigt och så snyggt!

    Mybeautyspots: Tack! :-)

    Sminkan: Åh, den manikyren vill jag se! :-)

    Alluring mum: Thanks!

    Lillasyster: Tack! :-)

    SvaraRadera
  10. Fint! Inte riktigt min färg men det ser riktigt bra ut på dig. Får mig att längta ännu mer efter Nubar-paketet som jag får till veckan :) Trevlig 2:a Advent!

    SvaraRadera
  11. Jag har testat 2 nubarlack nyligen från venterian glas och de bubblar sig på mina naglar..vet du vad det beror på? Är det överlacket eller tekniken?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!