torsdag 24 juni 2010

Nubar Marble Tower

Den här manikyren är några dagar gammal. Säg hej till Nubar Marble Tower, ett kalltonat ljusgrått krämlack. Marble Tower släpptes med Fortress-kollektionen i våras.

Formulan var helt okej, men lite åt det tjockare hållet. Inte lika perfekt som Nubars formula brukar vara. Dessutom var penseln lite spretig, men det gick ändå hyfsat att måla med den. Jag målade tre lager för att få en jämn och fin yta.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Det är ungefär lika sexigt som cement. En rätt trist färg."

English: Nubar Marble Tower is a very light, cool toned grey creme. I needed three coats to get a smooth and even surface. The formula was okey, but a bit on the thick side.

3 kommentarer:

  1. sv: Nej men, så lustigt! Vilket sammanträffande! :D

    SvaraRadera
  2. Haha, din sambo är galet rolig:)Jag är dock svag för gråa krämlack så håller inte med honom. Jag har inte denna men däremot Palisade och jag upplevde även den som lite tjock och tråkig att måla med. Vansinnigt täckande dock, jag tyckte att det nästan blev för mycket med två lager.

    SvaraRadera
  3. Jag älskade så klart Marble Tower och hade inga problem med formulan. Tyckte nog det räckte med ett lager om jag minns rätt. Sen har jag mycket kortare naglar än du. Det är ju ganska kraftigt lack men etersom det är så pgmenterat och flyter ut så pass bra så gillar jag det!

    Spretig pensel lät inte bra. Reklamera den!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!