tisdag 15 juni 2010

Essie Mesmerize

I dag har varit en småknepig dag. Jag fick veta att sajten jag jobbar på ska läggas ner inom kort. Det känns såklart trist, framför allt för att jag kommer att sakna mina underbara arbetskamrater något oerhört. Samtidigt är jag född obotlig optimist. Jag kan inte hjälpa att jag tycker att det är lite spännande att inte veta vad som väntar runt hörnet.

Jaja, i kväll lackade jag om till underbara Essie Mesmerize från 2009 års vårkollektion. Ett kungsblått krämlack.


Formulan är precis lagom tjock och det är dessutom täckande och trevligt. Två lager räcker alldeles utmärkt.

Varför köpte jag inte det här redan förra våren? Jag älskar den här färgen!

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Helt okej. Ett tisdagslack."

English: How come I didn't purchase this gorgeous polish when it was released last spring? Clearly, I must have been mad! Essie Mesmerize is a stunning royal blue. The formula was flawless and two coats gave me full coverage.

9 kommentarer:

  1. Urtjusigt! Jag undrar varför inte jag redan köpte det =)

    Tråkigt med sajten, men vad härligt att vara född optimist! Jag (som dessvärre verkar vara född pessimist,) hade dött av chock... Hoppas att det väntar något kul runt hörnet!

    SvaraRadera
  2. läckert! din blog har fått mig att öppna ögonen för så många färger…inser att jag varit trångsynt tidigare. kanske lite typiskt manligt.
    bra du är positiv, saker löser sig alltid!

    SvaraRadera
  3. WOW! Kan man köpa det fortfarande? Jag skulle verkligen vilja ha det :O

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Ja, visst är det fint? Ja, det är rätt skönt att vara optimistisk, man har nog lättare för att hantera motgångar då. :-)

    adk: Kul att höra att du fått upp ögonen för vilken mängd underbara färger det finns! Och ja, saker löser sig alltid. :-)

    Emelie: Eleven.se har Mesmerize. Jag köpte mitt från Transdesign, innan de ändrade sina fraktvillkor.

    SvaraRadera
  5. Mesmerize är ett av mina absoluta favoritlack i blått. Tycker för ovanlighetens skull att sambon var lite hård i sitt omdöme. Det är är verkligen så himla vackert!

    SvaraRadera
  6. Kjedelig med jobben, men får håpe det går som du sier, og at du finner noe nytt og spennende! :)

    Nydelig lakk!

    SvaraRadera
  7. Jag tycker dina sambo underskattar detta lack, det är ju alldeles ljuvligt vackert! Låter som om du har en jättebra inställning till förändring för övrigt:)

    SvaraRadera
  8. Sminkan: Ja, jag tycker minsann också att han var onödigt hård den här gången. :-)

    Solveig: Nytt jobb får man alltid, jag är faktiskt inte orolig. :-)

    Emma P: Ja, visst är det vackert? Och ja, förändring är spännande! :-D

    Monica: Jooooo! ;-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!