tisdag 11 maj 2010

En liten lackleverans

I dag hämtade jag ut en liten leverans från Head2Toebeauty.com.

Från vänster: Essie Playa Del Platinum, Essie Turquoise & Caicos, Essie Lapis of Luxury och Misa Throw Me Something Purple Please.

Throw Me Something Purple Please är från Misas vårkollektion Mardi Gras. Den är inte så blå som den ser ut på bilden, men den är inte heller en ren lila utan snarare blurple (blålila).Varför beställde jag den? Det finns ju roligare lack i den kollektionen,tycker jag. Ibland vet jag inte hur jag tänker när jag lägger mina beställningar.

De tre Essie-lacken är från Resort-kollektionen.

Är ni sugna på några lack från Resort eller Mardi Gras? Har ni kanske redan shoppat något av lacken?

10 kommentarer:

  1. Jag är Resort-sugen! Även om jag gillar benämningen blurple =) Har inte hört den förut.

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag vet preciiiis hur du menar. Jag fick hem en order från 8ty8 för lite sen, med bland annat Four Leaf Clover, på grund av DIG. Alla fall, i den ordern hade jag även petat ner Tempest från China Glaze. Ett blålila skimmerlack. Jag har ju hur många blålila skimmerlack som helst. Den är i och för sig himla fin i flaskan men något onödig i min samling som förövrigt snart behöver en ny Helmer... :D

    SvaraRadera
  3. Ohh.. jag är väldigt sugen på alla från resort.. Hur mycket kostar frakten därifrån?

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Resort är en superfin liten kollektion! Essie har verkligen blivit ett märke att räkna med.

    Sminkan: Men varför gör man sådär? Det är nog mer regel än undantag att jag tänker "men hur tänkte jag här?" när jag öppnar mina lackpaket. :-)

    Anonym: Jag kommer inte ihåg den exakta fraktkostnaden, men för fyra lack går frakten på 11-13 dollar. 5-7 lack kostar runt 15 dollar, tror jag.

    SvaraRadera
  5. Jag mailade tidigare kundtjänst och frågade, och för 6 flaskor går frakten på $15.70,USPS first class mail international. Jag frågade vad 0-6 flaskor skulle kosta, men de svarade tyvärr inte om det finns några mellanlägen.

    SvaraRadera
  6. Åh, blev jättesugen på Playa del Platinum så det klickades just hem :)

    SvaraRadera
  7. Äger inte ett enda Essie...men de där blev jag allt lite sugen på. :)

    Jag gör likadant när jag beställer. Förstår inte heller varför. Har t.ex köpt några China Glaze som inte varit nödvändiga just nu och hoppat över OPI's Alice-kollektion. Som jag ångrar mig...Mad As a Hatter - HTF och dyrt på eBay. Buhuuu.

    SvaraRadera
  8. Sara B: H2T har ett pris för 1-4 lack, ett för 5-7 osv, så priset du fick är för 5-7 lack.

    Gabbe: Ja, det är supersnyggt!

    Pamsan: Jag tycker Essie har haft släppt en del starka kollektioner det senaste året. Du måste skaffa MAAH - det är ett av mina favoritlack alla kategorier! :-)

    SvaraRadera
  9. Kommentar såhär ett halvår efteråt, men nu har jag beställt (slog till på 7 st, bland andra color clubs hololack), tog det lång tid för beställningen att komma?

    SvaraRadera
  10. Sara B: Jag brukar räkna med cirka två veckors levaranstid från H2T. Hoppas du blir nöjd med dina lack!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!