fredag 26 mars 2010

Illamasqua Elope

Det här är det första Illamasqua-lacket jag testar och mina förväntningar var skyhöga. För höga, kanske.

Elope är ett otroligt härligt, knalligt grönt jellylack. Jag har fyra lager lack på bilderna, men man ser ändå lite VNL (visible nail line). Den torkar till en matt yta, men ett lager topplack fixar det lilla problemet. Färgen på bilderna skiljer sig kraftigt åt, den verkliga färgen ligger närmast den mittersta bilden som är tagen med blixt.





Det jag irriterar mig på under lackningen är den stora, fyrkantiga korken. Jag tycker att den känns otymplig att hålla i och det kändes svårt att lacka med någon vidare "kontroll". Jag fick kämpa lite för att hitta ett bra grepp - något jag inte gillar att ens behöva tänka på.

Jag beställde det här lacket från Illamasquas egen hemsida. Lacken kostar 13 pund.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Jag säger bara nej, nej, nej!"

Vad tycker ni om Elope? Har ni testat Illamasqua eller skulle ni vilja?

12 kommentarer:

  1. JAg har inte testat illamasqua. Förtillfället är jag inte så sugen heller men det brukar ju ändras ganska snabbt. Imorgon är en annan dag:)

    SvaraRadera
  2. Jag måste tyvärr hålla med din sambo. Men... (så här Let's Dance-finalen till ära) Du har så många andra härliga lack.

    Jag läser din blogg regelbundet för att hålla mig ajour. Imorgon blir det dock ett besök hos nagelteknologen som får fixa dem efter eget tycke och smak. Alltid lika spännande.

    SvaraRadera
  3. SminkJante: Ja, begären kan verkligen skifta från dag till dag. :-)

    Anonym: Trevligt med besök hos nagelteknolog! Jag har aldrig ens fått en professionell manikyr. Måste unna mig det någon gång!

    SvaraRadera
  4. Om jag skulle vilja testa, självklart...GRYMT superläcker var den ju!!!

    SvaraRadera
  5. Skulle gjerne testet Illamasqua, men de lakkene er utrolig dyre, så da har jeg ikke tatt meg råd til det. Kan jo få 4 China Glaze til prisen av én Illamasqua.

    SvaraRadera
  6. Vackert lack som står på min lemming-lista, om inte annat så för namnet ( ja, jag köper ibland lack bara för att njuta av att jag har t.ex. MILF på naglarna :-p )

    Tips angående korken, om ingen sagt det tidigare. Dra rakt upp så åker det otympliga fyrkantiga locket av och du får en rund, lättarbetad kork kvar..

    Tack för att du läser min blogg, så kul!

    SvaraRadera
  7. Peter: Ja, det är en riktigt fin grön nyans!

    Vakkerlakk: Ja, de är lite dyra, men ibland måste man unna sig. :-)

    PolishPig: Jag älskar också roliga namn! Tack för tipset om korken, det hade jag helt missat! :-)

    SvaraRadera
  8. Jag tycker att färgen är fin, men det är inte okej med fyra lager och ändå en VNL, särskilt inte med tanke på priset...

    SvaraRadera
  9. Emma P: Jag håller med! Blev faktiskt förvånad, trodde att det skulle vara mer pigmenterat.

    SvaraRadera
  10. Hehe, jeg hadde tenkt å fortelle om korken, men ser at Polish Pig gjorde det. Jeg elsker alle mine Illamasqua-lakker, men denne har jeg ikke. Fire lag, derimot, det er jeg ikke særlig glad i ...

    SvaraRadera
  11. Laquermanic: Haha, jag är så glad för att jag äntligen fått lära mig tricket med korken, var riktigt irriterad när jag satt och kämpade med den.

    SvaraRadera
  12. Har funderat på Illamasqua men efter mitt misslyckade foundationköp har jag surat lite och inte velat gå in på deras sida alls. Det kommer gå över, hoppas jag.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!